Peminat Setia

Tuesday, February 15, 2011

Gua Kerbau terindah. Camping Tyme :)

Bismillahirahmanirahim :)

Previous entry ritu aku ada ckp kan nak crita pasal kem Gua Kerbau yg TERPAKSA aku pegi tu kan? Haa,meh sini nak cerita!


Vanue? : Gua Kerbau,Kodiang Lama.
Time? : Hari Jumaat petang ---> Hari Ahad petang
Kumpulan Sasaran? : Ahli Kembara Part2 & 3,bukan semua!







11februari2011


Pengembaraan upin dan ipin serta kawan2 bermula : berjalan sejauh 10 KM mengharungi kampong2 serta sungai yg berliku2 dan sawah padi terbentang luas. Mengamati alam ciptaan Tuhan dgn setenang tenangnya. Namun mengah dan penat di pertengahan jalan. Duduk berehat sebentar besama kitkat, 1000ml air rakus ditelan :) Meneruskan perjalanan hingga ke destinasi. Tiba jam 7.10 malam. Makanan terhidang enak,lauk ayam serta apa ntah. Lupa! :0 Maafkan saya tidak dapat meliurkan anda. HAHA. Tapi amat serius dinyatakan di sini, SEDAP! Thumbs up! :) Pembahagian kumpulan dijalankan mengikut nombor yang malang. Kumpulan 5! Atas keselamatan serta keselesaan diri sebab xde sapa yg dikenali,lari ke kumpulan lain,tanpa pengetahuan komander2 yg garang. Masuk ke kumpulan 3,kumpulan Wan Shuhaira :) Gembira Yihoo,yihooo laa! Seterusnya perlantikan Penghulu dan penghuluwati. DiPoint secara mengejut,dan dipaksa utk mewakili kumpulan! Malang! Lebey malang tidak terpilih. Wahahaha :D Legaaa. Malam terpaksa berSENTRY. Histeria berlaku. Mangsa terjun ke dalam sungai terusan dihadapan kem pada pukul 4 pg. Sempat diselamatkan oleh komander macho! Malam yg cuak!


12februari2011


Bagun seawal 5 pg. Tapi tdo balek. Well,well well, its weekend beb,chill :P Pembelajaran ikatan tali dan bacaan kompas oleh En. Syed. Tiada input yg dapat kerana sepanhang pembelajaran,aku tidoo Zzz je :) Hari mengotorkan diri,terjun ke dalam sungai terusan untuk latihan WATER CONFIDENCE! Seterusnya aktiviti berkayak! Memandu kayak lelong,berlagga tebing dan berlagga kayak yang lain. Gred pemanduaan: FAIL! T.T Bekalan makan tidak pernah terputus. Perut sentiasa kembong. Berlehak tidak putus putus jugaa. Persediaan utk persembahan Malam kebudayaan. Memilih lagu "Kalau berpacaran". Memilih utk menjadi Ana Rafali versi maiming je. Gaya tarian yg over. Persembahan paling Havoc dilabelkan :)


13februari2011


Aktiviti kemasyarakatan. Membersihkan masjid dan kubur di Kg. Kodiang Lama. Berkawat ke destinasi. Membersihkan kawasan dengan bersungguh sungguh. Semua pelatih mendapat habuan ais pop oleh seorg pakcik yang baek hati. Selesai aktiviti bermasyarakat,balek ke pusat perkhemahan. Kemas tapak. Makan tengah hari dan bertolak balek. Naek bas. Dan tidoor. Zzzz :)


 .:. Camping yang rileks dan kurang aktiviti. Namun tetap enjoy. :)


P/s : berat badan belom timbang lagi. Tapi macam dah kuruss sebab jalan 10KM kan? Hihihi :D
Blogger Templates

0 suka suki: