Peminat Setia

Wednesday, November 02, 2011

“Jodoh ketentuan di tangan Tuhan”.

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

vintage photography Pictures, Images and Photos

Kim Kardahsian and Kris Humphries dah nak bercerai? 75 hari saja kahwin?? Haish laa, macam macam la depa ni. Weeding bagai nak rak. "Kim Kardashian Fairy Tales Weeding''. HAHA. Aku dua kali kot tengok weeding dya kat E! Bajet adore sangat la kan. Tyme Kris melamar Kim tu lagi la, sweettt giloss. Bunga ros merah siapp. Haish, aku sampai ter-nganga mulut tengok. Aku bab bab gossip ni memang panas. Mami jarum la katakan. HAHA. Jangan salah anggap pulak. Aku just tengok je la kat tv, dah depa tayang, rugi je la beli package Astro kalo macam tu. Hihi. Keepit up with the Kardashian tu memang dok melangut la. Sekali ngan mak aku kadang kadang tengok.

Kim Kardashian and Kris Humpries

Tu la, bab jodoh ni kita tak boley nak kata apa kan. Kadang kadang kita dah merancang sebaiknya, tup tup baru 58 jam kahwin, cerai. Tu kisah Britney Spears laa. HAHA. Gilaa la kan? Cinta sampai bertahun, dalam 58 jam kahwin dah cerai. Apa kes? Semuanya Allah yang tentukan. Jodoh, ajal, maut. Kita kena terima dengan hati yang terbukaklah walaupun berat dugaan yang kita kena tanggung. Allah sedang uji kita weii.
“Bukan semua yang anda sangka membahagiakan itu benar-benar membahagiakan. Bahagianya mungkin ada tapi deritanya juga datang sama. Semua benda pasti ada baik dan buruknya.”
Sama la macam kisah hidup aku. Walaupun mak and ayah aku dah tak serumah. Tapi depa tetap mak and ayah aku. Well, walaupun berat nak terima, we have to. Sapa la kita ni. Jodoh tu adakalanya datang dan pergi. Kita as their children should be there for them no matter what. Ujian Allah tu mematangkan kita kan. So i am glad to see that I am still alive in this world facing Allah's tests. :') Bayangkan la, yang dah kahwin berpuluh puluh tahun beranak 6 pun boley berpisah, bercerai. Ni kan pula kita yang masih mentah nak berkapel sana sini, permainkan hati orang, nak kahwin tergedik gedik. 


Berkahwinlah demi Tuhan dan Nabi-Nya, bukan kerana perasaan dan mengikut kebiasaan. Jodoh usah terlalu dirisaukan, tiba masanya ia akan datang menjemput, namun perlu juga anda membuka lorong-lorongnya agar jemputan itu mudah sampai.

Aku harap kekuatan yang Allah bagi kat aku ni akan bertahan selamanya. Amin. Kepada mak and ayah, ima sayang sangat mak and ayah. Walaupun family kita dah tak bersatu, ima tetap ingat Ima anak Mak and Ayah forever. Ima takkan penah membelakangi mak and ayah. Ima doakan semoga mak and ayah mendapat rahmat Allah dengan kekuatan yang mak and ayah lalui selama ni. Dan semoga bahagia dengan kehidupan baru. :')

لاَ يَرُدُّ الْقَضَاءَ إِلاَّ دُعَاءٌ
“Tidak ada yang dapat menolak ketentuan Tuhan kecuali doa”
“Jodoh ketentuan di tangan Tuhan”.

0 suka suki: