Peminat Setia

Sunday, November 13, 2011

Kursus Pengurusan Restoran

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

Photobucket

Assalamualaikum cik puan tuan semuaa. Pheww~ Penatnya baru balek dari Kursus Pengurusan Restoran. Alhamdulillah sangat banyak ilmu di dada yang di timba bertimba timba. HAHA. InsyaAllah dah boley bukak Restoran sendiri dah lepas ni. Hihi. '' Restaurant Mama Curry and Food Catering." <-- Nama projek yang aku reka reka buat. :P Okey, gambar kat atas ni bukan aku nohh. Takkan aku baru pi kursus MAKAN FREE ni cepat sangat membesorr nya kan. HAHA. Ni Nado. Haa, aku pi kursus ni dengan dya la. Sepanjang kursus aku boley jadi gilaa. Pheww~ Dugaan bebenor kalo duduk dengan Si Nado ni.  

Happy jugak la pegi kursus FREE ni. Korang kalo nak timba ilmu pegi la jadi Ahli Belia. Seyess, semua FREE kot. Banyak pulak ilmu yang dapat. Tuan/Puan Penceramah semua memang tabikk springg laa. Best kot! InsyaAllah nanti boley pi lagi program yang belia anjurkan. Well, I dah dapat sijil dari belia, okey. So, I dh jadi Ahli Belia :)) Lepas ni Belia ada wat macam sesi penutupan untuk Ahli Belia dekat Batu Gajah, Ipoh. FREE lagii wohh. Mintak mintak boley join :) 

Kawan kawan kat sana pun cheerful giloss. Memang satu kepala. Walaupun ada yang umur atas atas aku tu, kitorang panggil kakak la kan, gamble habess. HAHA. Best sangat dapat kenal dengan diorang. Walaupun baru kenal dalam sehari, dah rasa macam kenal bertahun lama dah pun. Thanks you guys. Hope we can meet again next time, orait? :)

Tapi ada jugak SEORANG yang buat aku habess annoying kat sana. Mak hangg, dya gila riak weii. Sumpah! Memang la ada yang pergi kursus tu tak amek kos Pengurusan Restoran. Tapi takyah ah wat ang taw semua weii. Aku taw gakkk, tapi sikit sikit ja laa. HAHA. So, xpayah treat orang mcam ang ja yang betoi semua nohh. Heh, ni nak complain banyak banyak ni. Tapi mampu complain kat sini ja laa. HAHA. Bak kata Lynn Johnston ; ''Complaining is good for you as long as you're not complaining to the person you're complaining about.. ''  Bukan kecuttt, tapi maleh nak cari gadoh. Hihihi :P

Anyway, I had great experiences through this programme. Hope dapat la lagi opportunity nak join Program Belia lagii next tyme. Hihi. Thanks to mak Nado yang bagi chance aku pii. :) Btw, sapa yang nak join belia or nak join program-program belia visit laman web sini eh ; Akademi Pembangunan Belia Malaysia, Batu Gajah. Hihi. Muahhh. Lots of love 




Chiaww guys. Bye :)




0 suka suki: