Peminat Setia

Monday, May 23, 2011

Ciptaan Allah yang Subhanallah, cantik dan Indahnyaa :')

Gambar ni aku amek tyme puasa rasanya. Dekat depan HAFA,dalam UiTM Perlis. :)

Aku tak taw kenapa aku suka sangat pada awan nano yang sangat terindah ciptaan Allah ni. Mata aku ni suka sangat tengok ciptaan Allah yang Masyaallah,hanya boley cakap tu ja. Indah gilaa. Aku suka keadaan pokok pokok tak kira la dah tua ka,baru lagi ka. Bengkang bengkok ka. Setiap sudut tu semua ada ciri ciri yang unik. Kadang kadang bagi certain orang bila keaadan dah tua,reput ,mati ka depa anggap benda tu dah takdak nilai dah. Hey,nope okey. Pandang lah dengan mata hati anda. Nescaya ada yang dapat menggetarkan jiwa halus anda itu :) Bagi aku tak kan ada tandingan mana mana tangan yang dapat lawan ciptaan Allah SWT ni. Setiap kekurangan itu,pasti ada kelebihan disebaleknya :) 

Gambar ni tyme aku pegi holiday dekat Singapore. Underwater world Singapore :)

"dan Dia (menundukkan pula) apa yang telah Dia ciptakan untuk kamu di bumi ini dengan berlain-lainan macamnya.Sesungguhn ya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda (kekuasaan Allah) bagi kaum yang mengambil pelajaran " 
(An-Nahl:13) 

Gambar ni tyme on the way nak pegi GURUN. Around 7.46 pm :)

Aku selalu amek pic semua takde la guna Nicon DSLR ke hape kan. Aku guna fon Nokia N900 aku je, 5 Megapixel je pun. Tak hebat. Tapi aku sukaa sangat! Tak kesah la amek dgn apa pun kan,kalau dah cantik tu mmg akan cantik jugak gambar tu. Kadang kadang kena tengok jugak tangan yang ambek tu. Hihihi. Kalo Ila amek gambar tu,sure sure senget benget gambar habes. Huhu :P 


Dalam Al-Quran banyak ayat yang menggesa manusia supaya merenung kejadian alam ciptaan-Nya, moga-moga dengan cara itu akan mendekatkan diri kepada Tuhan yang Maha Pencipta. Dialah Allah Tuhan yang mencipta alam maya yang indah supaya manusia mengkaji dan menyingkap rahsianya.


Haa,ni satu lagi ciptaan Allah yang sangat Indah! Choiihhhh =.='


Kawan kawan, jom lah ucap Subhanallah (سبحان الله) :)


Okey,bai :D




2 suka suki:

kocix! said...

lawo nok!

shafariza labai said...

ciptaan yang terakhir tu..ahaha..indah..indah..