Peminat Setia

Monday, November 14, 2011

Sad love song - Enough band.

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته


Hidup ni banyak pasang surutnya. Kalo dalam diri aku ni nak kira, berapa kali banjir surut banjir surut ntah. Naseb baik aku tak giveup dari terus lemas dalam bah air tu. Alhamdulillah, Allah maseh sayangkan aku, demi  Dia aku kuatkan iman aku yang tak berapa kuat ni. Orang memang suka cakap ; Mesti ada hikmah disebalik sesuatu dugaan tu kan. Aku pegang dengan kata kata tu. Walaupun penantian hikmah tu entah bila agaknya kan. Mungkin dugaan yang aku tempoh ni belum cukup quota untuk dapat hikmah yang setimpal untuk Allah bagi kan. Takpe, aku tunggu :') 

Pagi ni aku pagi pagi lagi bukak facebook tulis status yang dah lama berkarang dalam kepala hotak aku ni. "I hope there's no more sad love song dancing in my heart ; always the chicky and happy love song playing on." Yeahh, itulah harapan aku sebenarnya. Apa yang aku tulis kat blog or kat mana mana semua yang buatkan hati aku tu vibrate. Aku takkan tulis benda yang nampak saja saja nampak sweet cun semua yang bukan datang dari hati aku. Tu gunanya blog kan. Bukan pakai main copy paste je dalam blog orang lain masuk blog kita. Tapi ada la kadang kadang ilham yang datang bila kita baca someting quotes and hasil karya orang lain kan. Tu just ilham ; cerita kita takkan penah sama sebijik sejamban dengan orang lain.

Berbalik quote kat atas tu, yess! Aku dah bosan layan lagu lagu jiwang sedih ni haa. Kalau kita sedih memang akan layan lagu jiwang sedih kan? Sebab hati kita yang minta lagu jiwang sedih. Sebab apa hati mintak? Sebab ada orang yang buat kita jiwang sedih, dah luka kan hati kita. Tapi lawak jugak bila tengah dengar dengar lagu kan, tiba tiba kita hayati lagu tu sambil cakap " Waaa, lagu ni kenaa la dengan situasi aku lalui sekarang ni. So aku tuju kan lagu ni kat kau wahai kekasih." HAHA. So, bila dah clash, dengar lagu tu balek, so teringat la kat kekasih yang dh berkurun ditinggalkan tuu, sebab apa? Sebab lagu tu yang ingatkan kita kat dya. DAMN! Ni aku malas nii haa. -_-

Sekarang ni boley bagi aku lagu chicky mikey? Aku dah bosaannn tuju lagu sana sini kat orang yang aku sayang dan juga yang buat hati aku punah ranah, patah putuihhh. Aku harap hikmah Allah untuk semua ni maseh ada untuk aku. Biarla aku tunggu thousand years lagi pun untuk orang yang betul betul sayang aku, bukan demi rupa paras, harta benda ; sebab jiwa aku, hati aku, dan SEBAB AKU ADALAH AKU, asalkan dah tada aku nak layan jiwang sedih sebab tuju lagu kat sapa sapa. Hihi. Itu harapan aku, walaupun harapan tu belum tentu jadi kenyataan.

Sudah la sikit sikit merapu ; Untuk orang yang betul betul sayang aku ; Keluarga, kawan kawan, sahabat handaii, TERIMA KASIH KALIAN :)


Waallahualam. Kbai!



2 suka suki:

arjunasetia said...

salam, kalau tgh epi tetiba saja layan lagu sedeh pun akan jadi sedih gak..huhu

Nurul Azima binti Jasmin said...

Humm, betul tuu. Abes mood hepi hilangg. HAHA